Wersja 1.3 2022.07.12

Przed zakupem sprzętu sieciowego, warto zadbać o zapisy tj. wymagania ogólne, które pomogą w otrzymaniu sprzętu z legalnego kanału sprzedaży z pełnymi prawami do licencji i gwarancji.

Wymagania ogólne:

  1. Dostarczone urządzenia sieciowe muszą być fabrycznie nowe, wyprodukowane przez jednego producenta i dostarczone z legalnego kanału dystrybucyjnego producenta na rynku polskim.
  2. Urządzenia muszą posiadać cechy/atrybuty legalności tj. oznaczenie producenta, model oraz numer seryjny urządzenia.
  3. Przed dostarczeniem zamawianego sprzętu potencjalny dostawca musi dostarczyć numery seryjne urządzeń celem weryfikacji źródła ich pochodzenia.
  4. Zamawiający powinien mieć pełne prawa do korzystania z licencji i oprogramowania zainstalowanego na urządzeniach.
  5. Zamawiający wymaga aby dostarczone urządzenia, a także ich wyposażenie i akcesoria montażowe były fabrycznie nowe i na dzień składania ofert niewycofane /niewycofywane przez producenta ze sprzedaży.
  6. Zamawiający wymaga aby dostarczony sprzęt był zarejestrowany na …… (nazwa firmy klienta) w celu posiadania pełnych praw licencyjnych i gwarancyjnych.

Opcjonalnie można dodać wymagania dotyczące serwisu:

  1. Zamawiający wymaga aby gwarancja, serwis producenta na wszystkie urządzenia, akcesoria i oprogramowania wynosiła min. 36 miesięcy od dnia podpisania protokołu końcowego.
  2. W ramach serwisu – Zamawiający ma pełne prawa do:
    • bezpośredniego pobierania aktualizacji ze stron producenta
    • bezpośredniego dostępu do pomocy technicznej producenta
    • możliwość wymiany uszkodzonego urządzenia w trybie min. NDB (Next Business Day) tj. na następny dzień roboczy

Jakie są korzyści z zakupu w autoryzowanym kanale sprzedaży od partnera Cisco?

Podstawowa zaleta, to że sprzęt jest legalny i klient końcowy ma pełne prawa do gwarancji i licencji i zawsze może zwrócić się do partnera lub producenta o pomoc. Nie ma obawy, że firma, która mu sprzedała sprzęt zawiesi działalność.

Poniżej przedstawiamy korzyści:

  • klient posiada pełne prawa do korzystania z licencji i oprogramowania zainstalowanego na urządzeniach.
  • w przypadku awarii (jeśli urządzenie est na gwarancji) może wymienić sprzęt na wolny od wad bez dodatkowych kosztów. 
  • sprzęt jest zarejestrowany na klienta końcowego.
  • klient może wykupić kontrakt serwisowy dający dostęp do wsparcia technicznego i wymiany urządzenia w przypadku awarii np. w ciągu 4 godzin lub NBD.
  • dostęp do aktualizacji oprogramowania
  • klient otrzymuje sprzęt wyprodukowany przez jednego producenta i dostarczone z legalnego kanału dystrybucyjnego producenta na rynku polskim.
  • urządzenia posiadają cechy/atrybuty legalności tj. oznaczenie producenta, model oraz numer seryjny.

W przypadku braku podanych jawnie wymagań,  Zamawiający może otrzymać:

  • urządzenia niewiadomego pochodzenia
  • urządzenia zmodyfikowane
  • urządzenia z wadami technologicznymi
  • urządzenia z wadami prawnymi np. bez prawa do korzystania z oprogramowania i licencji,
  • urządzenia zarejestrowane na inną firmę końcową.

Warto dodać takie wymagania, aby nie mieć problemów w przyszłości ze sprzętem.

Zgłaszają się do nas klienci, którzy kupili sprzęt na wolnym rynku z nieautoryzowanego kanału sprzedaży i mają m.in. problemy typu:

  • nie mogą wykupić serwisu,
  • pobrać aktualizacji oprogramowania
  • nie mają możliwości wymiany uszkodzonego urządzania

Istnieje serwis Cisco, w którym firma może sama z pominięciem Partnera Cisco zweryfikować źródło pochodzenia sprzętu:

SERIAL NUMBER HEALTH CHECK Buy Authorised Cisco -> Brand Protection Contact Form

Najlepszym sposobem jest kontakt ze swoim opiekunem handlowym ze strony Cisco tzw. Cisco AM. Jeśli nie znamy namiarów, Parter Cisco czyli np. NetProf może pomóc go ustalić.

Można także wysłać zapytanie na adres: brandprotection@cisco.com

Ulotka: Możliwe skutki zakupu produktów Cisco u nieautoryzowanych sprzedawców.

 

 

Materiały dodatkowe:

Firma NetProf jako autoryzowany partner firmy Cisco, chętnie pomoże w doborze rozwiązania i dostarczy sprzęt z legalnego kanału sprzedaży.

Zapraszamy do kontaktu.

Zespół NetProf.

Wersje:

  • 1.3 2022.07.12 – dodanie maila brandprotection@cisco.com oraz informacji o Cisco AM oraz aktualizacja linku do SERIAL NUMBER HEALTH CHECK Buy Authorised Cisco oraz Brand Protection Contact Form
  • 1.2 2021.03.29 – Jakie są korzyści z zakupu w autoryzowanym kanale sprzedaży od partnera Cisco?
  • 1.1  2021.03.11 –
    • dodanie ulotki – Możliwe skutki zakupu produktów Cisco u nieautoryzowanych sprzedawców
    • dodanie linku do serwisu SERIAL NUMBER HEALTH CHECK
    • dodanie linku do Co nam daje kontrakt serwisowy Cisco – SMARTNET oraz Cisco Solution Support?
  • 1.0  2020.05.22 – powstanie dokumentu