Wersja: 2.21 2022.05.10

Zastanawialiście się kiedyś jak działają licencje Cisco Meraki. Każde urządzenie musi być zakupione z licencją, która jest aktywna od momentu wysłania urządzenia od producenta. Licencja może być wykupiona na okres od 1,3,5 lub 10 lat.

Licencja zawiera:

  • wsparcie techniczne 24×7
  • aktualizacje oprogramowania i ich dystrybucja (All future firmware updates and upgrades free and automatically pushed through the Meraki Dashboard)
  • dostęp do nowych funkcji w cenie!!! Gdy zespół Meraki coś doda do dashboard, nowe funkcje są automatycznie dostępne dla wszystkich użytkowników (All new dashboard feature for free).
  • dostęp do centralnego panelu zarządzającegohttps://dashboard.meraki.com/ 

Licencja nie zawiera:

  • RMA – wymiany sprzętu – to jest przypisane na stałe do sprzętu – standardowo – wymiana jest na następny dzień roboczy tj. Hardware replacement is shipped Next Business Day = within 24 hours *
  • gwarancji na sprzęt – gwarancja jest przypisana do sprzętu np:
    • gwarancja dożywotnia tj. Lifetime warranty – obowiązuje na czas życia produktu.
    • gwarancja na 1 rok są np. zewnętrzne AP lub kamery, na które jest gwarancja na 1 rok (jest niezależna od licencji)

Meraki Per-Device Licensing – osobne licencje na urządzenia

jest to sposób, kiedy dla każdego urządzenia możemy osobno odnowić licencję. Bardziej elastyczny ale możemy mieć różne daty końca ważności licencji.

Więcej na ten temat zostało opisane w dokumencie: Meraki Licensing

Meraki Co-Term Licensing – wspólne licencje

Przykładowo, jeśli zakupię punkt przewodowy z licencją na 3 lata, to przez ten okres to urządzenie będzie mogło działać i być zarządzane przez dashboard Cisco Meraki. Co się stanie jeśli za rok zdecyduję się na zakup kolejnego AP z licencją na 3 lata. Po roku ważność licencji na pierwszy AP będzie już wynosiła 2 lata. Przy dodaniu kolejnego AP z licencja na 3 lata, licencje się rozłożą 2 + 3 lata /2 urządzenia. Czyli ok 2,5 roku. Licencje na firewalle MX mają wyższą wagę, także przy zakupie urządzenia z licencją na okres 3 lat, sumaryczny okres będzie dłuższy. Poniżej przedstawiamy linki do materiału video, który to wyjaśnia:

Więcej informacji można znaleźć w artykule Meraki

 

Dostępny jest kalkulator licencji Meraki. Opis użycia kalkulatora znajduje się tutaj.

Wsparcie techniczne:

 

Meraki Support Includes

Enterprise support at no additional cost

Cisco Meraki’s simple, all-inclusive pricing includes enterprise-class phone support. We will help you deploy your first network or troubleshoot global network issues and other unforeseen emergencies at no additional cost.

Deep expertise and fanatical service

Our support engineers have deep expertise in enterprise networking and wireless design. The Cisco Meraki support team sits alongside the engineers who build Cisco Meraki products, providing a wealth of expertise.

Real time cloud-based support tools

Cisco Meraki support engineers use real time web-based tools to securely and quickly diagnose and troubleshoot your network, providing the speed and service of an on-site visit without the hassle.

The best support call is the one you don’t have to make

Cisco Meraki self-provisioning hardware, automatic firmware updates, automatic network optimization, intuitive user interface and built-in contextual help dramatically reduce support incidents, providing reliable and hassle free enterprise networking.

Case-based support viewable in dashboard
Firmware and software upgrades and updates
24×7 telephone support based out of San Francisco, London, Sydney, Chicago, Shanghai and Tokyo technical assistance centers

Poland +48 223 978 830

Linki:

W razie pytań zapraszamy do kontaktu,

Zespół NetProf.

 

Wersja:

  • 2.21 2022.05.10 – aktualizacja wpisu co zawiera licencja
  • 2.2 2022.03.11 – aktualizacja wpisu co zawiera licencja w kontekście gwarancji
  • 2.1 2021.12.15 – dodanie linków
  • 2.0 2021.04.01 – dodanie sekcji Meraki Per-Device Licensing – osobne licencje na urządzenia
  • 1.0  2018.07.19 – powstanie dokumentu