Problem: część użytkowników się skarży, że aktualizacje programu antywirusowego się nie pobierają, a reszta usług działa prawidłowo. Gdzie jest problem? Z pomocą przychodzi Meraki Insight.

W marcu 2018 roku Cisco Meraki do urządzeń brzegowych MX dodało nową funkcjonalność – Meraki Insight, która umożliwia analizę strumieni danych przechodzących przez firewall Meraki. Urządzenie analizuje ruch oraz aplikacje, które wykorzystują do komunikacji protokoły http oraz https. Domyślnie zdefiniowanych jest ponad 200 aplikacji, takich jak np. Skype, gmail, Sharepoint, microsoft.com, Software updates, Windows Live Hotmail and Outlook, Windows Office365, Antivirus updates, Google HTTPS, Gmail, Microsoft OneDrive i inne. Można także dodać swoją aplikację po nazwie domenowej.

W testowanym przypadku Meraki Insight wykryło m.in. problemy z aktualizacjami programu antywirusowego, a dokładniej problem z konkretnymi serwerami producenta (duże opóźnienia, straty pakietów, mała przepustowość). System pokazał to w bardzo przejrzysty sposób.

Antiwirus updates - servers with scores

Antiwirus updates – servers with scores

Gdyby nie to narzędzie, trudno byłoby zdiagnozować problem. 

W razie pytań, chęci przetestowania zapraszamy do kontaktu.

Zespół NetProf

P.S. Chcesz się  dowiedzieć więcej zapisz się na webinarium.

Obejrzyj firm: