Cisco Webex do pracy zdalnej, komunikacji i spotkań wideo

Bezpłatne rozwiązanie Cisco Webex do pracy zdalnej, komunikacji i spotkań wideo

Aktualizacja 2020.06.26 v 14

Informacja ogólne – Webex

W czasach, gdy zapewnienie ciągłości działania jest w biznesie szczególnie istotne, Cisco Webex daje organizacjom możliwość dotarcia do ludzi, dzielenia się informacjami i utrzymywania łączności między zespołami, zawsze i wszędzie, na dowolnym urządzeniu. Może być wdrożone szybko i bez zobowiązań finansowych.

  • Nie potrzebujesz konta, aby dołączyć do spotkania. Jeśli zostałeś zaproszony, dołącz do spotkania tutaj.
  • Jeśli chcesz przetestować jak dołączyć do spotkania, i jakie są możliwości możesz to zrobić tutaj.
    • Spotkanie jest tworzone na 10 minut
    • Po podłączeniu, można wysłać komuś link, aby dołączył do spotkania. (Trzy kropki -> More Options -> Copy Meeting Link)

Firma NetProf jako autoryzowany partner i dystrybutor Cisco chętnie pomoże w doborze rozwiązania Cisco Webex dla Twojej firmy, instytucji, uczelni.

Chcesz przetestować lub zakupić Cisco Webex w pełnej wersji Zapraszamy do kontaktu.

Webinar o Cisco Webex

Zachęcamy do obejrzenia webraniu, z którego dowiesz się:

  • Jak wybrać system do pracy zdalnej
  • Co to jest Cisco Webex i dla kogo?
  • Jakie są komponenty Cisco Webex
  • Zobaczysz demo

Pokażę również w jaki sposób:

    • założyć darmowe konto
    • bezpłatnie przetestować rozwiązanie w firmie

Wersja darmowa Webex – konto personalne – spotkania video do 100 uczestników

Odpowiadając na obecną sytuację z Koronawirusem (COVID-19) Cisco udostępnia bezpłatnie platformę Webex do współpracy w poszerzonej wersji, oferują poniższe narzędzia.

  • spotkania Cisco Webex Meetings
    • spotkanie wideo do 100 uczestników w jakości HD z udostępnieniem prezentacji
      • obraz video może być pokazywany od 25 użytkowników jednocześnie (5 x 5)
    • konto wymagane jest tylko dla organizatora spotkania, goście nie muszą mieć konta, aby się podłączyć do spotkania
    • limitowany czas trwania spotkania do 50 minut
    • współdzielenie ekranu, aplikacji, białej tablicy 
    • możliwość przeprowadzenia ankiety (np. test wiedzy uczestników)
    • dołączenia do spotkań z komputera PC, urządzenia mobilnego
      • w wykorzystaniem aplikacji  Cisco Webex Meetings  – dostępne wszystkie funkcje, rekomendowane
      • przez przeglądarkę  – ograniczenia (pewne ograniczone udostępniania aplikacji, zdalnego dostępu)
    • głos przesyłany tylko przez Internet (VoIP) bez możliwości wdzwonienia
  • komunikator Webex Teams.

Link do rejestracji darmowego konta Webex: https://cart.webex.com/

Po założeniu konta, każdy użytkownik będzie miał stworzony osobisty pokój spotkań ze stałym adresem URL.

Uwaga 1 Darmowe konta personalne zakładane przed kwietniem 2020 roku miały inne funkcjonalności:

  • współdzielenie tylko ekranu, brak możliwości współdzielenia aplikacji
  • możliwość nagrywania w chmurze (przestrzeń 1 GB)

Uwaga 2 Po okresie przejściowym, konto powinno być bezterminowo działać, może zostać ograniczone w zakresie

  • limit do 50 uczestników spotkania
  • limit czasu spotkania do 40 minut

Uwaga 3 W czasie szczytu pandemii tj. w okresie kwieceń – czerwiec 2020 , konto miało poniższą funkcjonalność:

  • nielimitowany czas trwania prezentacji
  • bezpłatny numer dostępowy w Polsce + 48 22 536 40 67 i innych krajach
  • możliwość nagrywania lokalnie na komputerze

Uwaga 4 Od lipca 2020 roku wprowadzono ograniczenia:

  • limitowany czas trwania spotkania do 50 minut
  • głos przesyłany tylko przez Internet (VoIP) bez możliwości wdzwonienia

Bezpłatny Trial – Webex Enterprise – spotkania do 1000* uczestników na 60 dni – więcej możliwości

W przypadku, gdy gdy jest wymagane podłączenie więcej niż 100 uczestników lub dostęp do pełnej funkcjonalności Webex, wówczas możemy wygenerować bezpłatny trial dla całej organizacji, bez żadnych zobowiązań na minimum 30 dni z możliwością przedłużenia o 30 dni. Administrator może założyć konta dla wszystkich pracowników/nauczycieli w firmie.

  • Korzyści
    • centralne zarządzanie i analityka w Control Hub 
      • dostęp do opcji administracyjnych, które umożliwiają:
        • dodawanie użytkowników z pliku CSV  – szablon
        • integrację z AD oraz z kalendarzem
    • możliwość wygenerowania do 1000 licencji na użytkowników w ramach organizacji
    • spotkanie wideo do 1000* uczestników w jakości HD z udostępnieniem prezentacji
      • obraz video może być pokazywany  od 25 użytkowników jednocześnie (5 x 5)
    • nielimitowany czas trwania prezentacji,
    • dołączenia do spotkań z komputera PC, urządzenia mobilnego, terminala video  oraz telefonu
      • bezpłatny numer dostępowy w Polsce + 48 22 536-40-67 i innych krajach
    • komunikator Webex Teams.
    • spotkania Cisco Webex Meetings
    • W skład pakietu wchodzą poniższe elementy, niedostępne w wersji personalnej.
  • Konto trial jest udostępnione na 30 dni z możliwością przedłużenia o 30 dni.
  • * liczba uczestników się zwiększyła z 200 do 1000 od 2020.03.24

Gdy jesteś zainteresowany wersją Trial wypełnij formularz lub napisz do nas na webex@netprof.pl

  •  FORMULARZ z danymi do wygenerowania Triala.
  • Mail:
    • W temacie podaj: <Nazwa instytucji> Webex Trial
    • W treści podaj:
      • Nazwa instytucji:
      • Imię i Nazwisko adres e-mail, telefon administratora: (będzie zakładał konta dla użytkowników)
      • adres podstrony firmowej w domenie webex np. netprof.webex.com (strona do logowania się do webex, adres używany także to pokojów osobistych http://netprof.webex.com/meet/mgurbski
      • liczba wymaganych licencji (liczba osób, które będą organizowały spotkania on-line, trenerzy, nauczyciele)

Po wygenerowaniu Triala należy dodać użytkowników ze swojej organizacji korzystając z platformy https://admin.webex.com/

Porównanie wersji Personal oraz Enterprise – w wersji do pobrania: Webex comparison matrix 03.2020. Trial umożliwia bezpłatne przetestowanie przez 120 dni pełnej wersji Webex-a.

* Informacje szczegółowe na stronie Cisco, część funkcji jest zapowiedziana, zakres oraz warunki mogą ulec zmianie.

https://help.webex.com/en-us/n80v1rcb/Cisco-Webex-Available-Free-in-These-Countries-COVID-19-Response

https://www.webex.com/pricing/index.html

IBM i Cisco ułatwiają zdalne nauczanie w Polsce – Wsparcie dla społeczności nauczycieli

Wolontariusze IBM Poland i Cisco oferują bezpłatne wsparcie dla pedagogów w zakresie użytkowania platformy Cisco Webex.  Wystarczy zarejestrować szkołę, a nasz wolontariusz skontaktuje się z Państwem – pomoże założyć bezpłatne konto na platformie Cisco Webex oraz pokaże, jak poprowadzić lekcję.

Wolontariusze organizując zdalne sesje, w trybie telepracy będą mogli także zapewnić nauczycielom podstawowe wsparcie techniczne.

Chcesz skorzystać – zarejestruj się pod adresem: http://www.cvent.com/d/rnqcg5

Rozwiązania:

  • komunikator do pracy grupowej, projektowej dostępny w języku polskim
  • umożliwia pracę grupową nad projektami
    • umożliwia tworzenie zespołów tematycznych np. Instruktorzy Akademii Cisco, zarząd,  firma, nauczyciele  do których dodaje się członków po adresie e-mial
    • umożliwia stworzenie obszarów , w których można dodawać członków z wewnątrz jak i zewnątrz organizacji.
  • wymaga posiadanie konta w usłudze cisco webex
    • osoba dodana do obszaru, która nie ma konta, otrzyma zaproszenie na skrzynkę e-mail celem założenia konta
  • W ramach obszarów osobistych i grupowych są dostępne
    • czaty prywatne, grupowe
    • współdzielenie plików, dokumentów, linków
    • spotkania video
      • w wersji bezpłatnej ograniczone do 3 uczestników
      • w wersji Enterprise – nie ma ograniczeń
    • cyfrowa biała tablica tzw. whiteboard – tablicę na której można pisać
      • dostępna w wersji Enterprise,
      • niedostępna w wersji bezpłatnej
    • bardzo fajną funkcją jest natychmiastowe udostępnienie ekranu drugiej osobie, dzięki czemu można szybko omówić dokument nad którym pracujemy
  • aplikacja dostępna jest na Mac OS, Windows, iOS, Android, można także korzystać przez przeglądarkę

  • Do czego? Jakie są możliwości?
    • platforma do organizowania szkoleń i prezentacji on-line
    • spotkanie wideo do 100/200/1000  uczestników w jakości HD (z zależności od licencji)
      • można wybierać tryb transmisji video
        • system pokazuje video od aktywnego rozmówcy, w mniejszych pozostałych uczestników
        • obraz video może być pokazywany od 25 użytkowników jednocześnie (5 x 5) od osób, które zabierają głos. Pozostałe osoby nie są niewidoczne, chyba że zabiorą głos.
        • prezentacja jest wyświetlana na głównym ekranie, prezenter w małym okienku video
    • możliwość współdzielenia ekranu, aplikacji oraz robienia adnotacji
      • można udostępnić ekran, wybraną aplikację np. prezentację.
      • adnotacja pozwala na robienie notatek przez parę osób na współdzielonym dokumencie
        • np. można wyświetlić stronę internetową, dokument i na tej treści rysować/pisać.
    • możliwość przejęcia kontroli nad zdalnym komputerem
      • użytkownik udostępnia ekran, aplikację a następnie zezwala na zdalne sterowanie.
    • możliwość wspólnej pracy na tzw. białej tablicywhite board
      • tablicę można zapisać do pliku pdf
    • możliwość odtwarzania plików audio i wideo z lokalnego urządzenia (należy wybrać optymalizację pod przekaz audi/video)
    • możliwość odtwarzania plików audio/wideo z pliku URL -> multimedia viewer – Webex uruchamia u każdego uczestnika lokalnie multimedia ze wskazanego linku URL.
    • możliwość nagrywania spotkań do pliku mp4 (można pobrać, udostępnić link z hasłem) przez organizatora spotkania
    • możliwość prowadzenia czatu do wszystkich uczestników lub do wybranej osoby
      • prowadzący może ustawić, z kim mogą uczestnicy prowadzić czat z hostem (organizatorem), prezenterem oraz innymi uczestnikami
    • możliwość przeprowadzenia ankiety (poll)  wśród uczestników spotkania
      • ankietę można przygotować wcześniej i wgrać ją podczas spotkania np. test wiedzy, ankieta zadowolenia
      • można zapisać wyniki z indywidualnymi odpowiedziami
  • Dla kogo?
    • idealne do spotkań demokratycznych
      • organizator (host) może wprowadzić ograniczenia albo nadać uprawniania m.in
        • wyłączyć/włączyć wybranym osobom lub wszystkim mikrofon  
        • wyłączyć/możliwość udostępnienia treści przez  uczestników
        • ukryć listę uczestników spotkania (domyślnie wszyscy się widzą)
        • zrobić kogoś prezenterem
        • usunąć kogoś ze spotkania
        • przenieś kogoś do lub z lobby (poczekalnia)
        • zablokować spotkanie (nikt nowy bez pozwolenia się nie dostanie, czeka w lobby)
        • wyłączyć podgląd z video
      • każdy użytkownik ma uprawnienia:
        • może włączyć/wyłączyć sobie mikrofon (trzeba uważać, by ktoś nie przeszkadzał)
        • może stać się prezenterem i udostępniać treść (można to zablokować)
          • w wersji Enterprise lub Trial – pulpit, wybraną aplikację np. PowerPoint lub przeglądarkę
          • w wersji bezpłatnej można udostępnić tylko pulpit (nie można udostępnić wybranej aplikacji)
        • może włączyć/wyłączyć kamerkę
        • wyłączyć/włączyć podgląd z video
  • Wymagania:
    • wymagane konto w systemie webex dla organizatora, który zaprasza dowolnych uczestników
    • uczestnik spotkania nie musi posiadać konto w usłudze webex
    • dołączenie do spotkania z komputera PC, urządzenia mobilnego, terminala wideo oraz telefonu
      • bezpłatny numer dostępowy
        • w Polsce 48 22 295 35 97
        • dostępne także w i innych krajach
    • w spotkaniu można uczestniczyć korzystając z przeglądarki lub poprzez aplikację  Cisco Webex Meetings (sugerowane rozwiązanie)
      • aplikacja Webex Meetings do sterowania spotkaniem dostępna na Windows, Mac OS, Linux, iOS, Android (aktualnie dostępna w języku angielskim)
  • Zalety
    • bardzo szybkie i proste organizowanie spotkań w ramach –
      • osobistego pokoju – stały adres URL -. netprof.webex.com/join/jkowalski
      • dedykowanego spotkania poza pokojem osobistym – losowy URL
    • zaproszony uczestnik spotkania nie potrzebuje mieć konta w usłudze webex
    • można zorganizować serię spotkań, przykładowo co czwartek o 10.00
    • aby dołączyć do spotkania wystarczy znać link i podać opcjonalne hasło
    • można dołączyć z komputera, telefonu, tabletu, terminala video lub telefonu
    • można wyłączyć mikrofon wszystkim uczestnikom spotkania
      • ale uwaga, użytkownik może sobie sam włączyć mikrofon
    • można wyłączyć możliwość współdzielenia treści uczestnikom spotkania
    • można zablokować spotkanie (tak aby nikt nowy się nie podłączył).
    • można ustawić spotkanie bardziej prywatne, tak aby użytkownicy nie widzieli się wzajemnie.
    • możliwość adnotacji na współdzielonej treści np. rysowanie na prezentacji
    • czat do rozmowy on-line
  • Uwagi

Cisco Webex Events

  • idealne do prowadzenia szkoleń, prezentacji, wykładów w której mamy:
    • jednego lub grupę wykładowców (ma możliwość transmisji video oraz treść z komputera)
    • dedykowanych moderatorów czatu i sekcji Q&A
    • nawet do 3000 uczestników, którzy nie mogą przeszkadzać w wykładzie. W trialu dostępne jest spotkanie dla 200/1000 uczestników.
  • Zalety:
    • uczestnik nie przeszkadza w wykładzie
      • może mieć wyłączony mikrofon przy rozpoczęciu spotkania
      • uczestnik nie może sam włączyć sobie mikrofonu podczas spotkania (nie ma takich uprawnień). Może podnieść rękę w aplikacji i dać znać prowadzącemu, że chce zabrać głos i moderator może mu włączyć mikrofon i dać głos.
      • uczestnik nie może przejąć sam roli prezentera i udostępnić treść z komputera (nie ma takich uprawnień)
    • anonimowość
      • można włączyć lub wyłączyć podgląd uczestników spotkania tj. uczestnicy nie widzą ile jest gości i kto dokładnie słucha wykładu
    • zaproszony uczestnik spotkania nie potrzebuje mieć konta w usłudze webex
    • moderatorzy odpowiadają na pytania podczas wykładu
    • wykładowca, skupia się na wykładzie
    • możliwość rejestracji na spotkanie
      • uczestnik aby podłączyć się do spotkania, powinien się zarejestrować z podanego linku
    • możliwość przeprowadzenia ankiety po spotkaniu
  • Uwaga:
    • należy podać więcej informacji przy organizowaniu spotkania (kto będzie prowadził szkolenie, kto będzie moderował)
  • Wymagania
    • prezenter musi mieć konto webex w organizacji
  • Więcej informacji:

Cisco Webex Training

  • idealne do prowadzenia szkoleń, w których wymagana jest interakcja od uczestników ale z możliwością kontroli co się dzieje przez wykładowcę.  Wykładowca (host) podczas sesji może przekazać uprawnienia uczestnikowi, aby ten np. udostępnił aplikację/ekran swojego komputera.
  • Uprawnienia:
    • prezenter moderuje spotkanie
      • może przekazać swoje uprawnienia do udostępniania ekranu uczestnikom
      • może wyłączyć wszystkim uczestnikom mikrofony
    •  uczestnik
      • może mieć wyłączony mikrofon przy rozpoczęciu spotkania
      • uczestnik może sam włączyć sobie mikrofon podczas spotkania (ma takie uprawnienia)
      • można ustawić, aby nie pokazywały się obrazy z kamer uczestników na spotkaniu
  • Zalety:
    • dodatkowe narzędzia – typu informacja do prowadzącego (chce zabrać głos, jest za wolno, jest za szybko, potrzebna przerwa na kawę)
    • możliwość przeprowadzenia ankiet
    • można zaplanować cykliczne sesje – np. co tydzień w poniedziałek o 11.00 – 1h spotkanie do końca czerwca
    • zaproszony uczestnik spotkania nie potrzebuje mieć konta w usłudze webex
    • można tworzyć wirtualne pokoje tj. podzielenie grupy na podgrupy np. 10 osób – dzielimy na 5 grup po 2 osoby, te osoby pracują w podgrupach nie widząc pozostałych uczestników.
  • Uwaga:
    • należy podać więcej informacji przy organizowaniu spotkania (kto będzie prowadził szkolenie, kto będzie moderował)
  • Więcej informacji:
  • Cisco Webex Training – Breakout SessionsJak zrobić zdalną sesję i przydzielić zadania do niezależnych grup roboczych? Tips&Tricks
  • Cisco Talks – Cisco Webex Events – 4 czerwca 2020 o godz. 12:00 – Jak praktycznie i efektywnie organizować webinaria dla dużej ilości uczestników?  link do nagrania.

Cisco Remote Support

Umożliwia zdalną prace na komputerze. Potrzebne, gdy administrator potrzebuje coś zrobić na zdalnym komputerze. Do działania wymaga środowiska Java. Lepiej do tego celu używać np. Webex Meetings i przekazanie zdalnej kontroli.

Sesje treningowe

Cisco Polska

Zapraszamy na webinaria: „Bezpłatne rozwiązania Cisco Webex do pracy zdalnej i spotkań wideo” prowadzone przez Anię Szymanek-Załęska oraz Laurę Pustkowską z Cisco

Nagrania:

Bezpłatne szkolenie z używania Cisco Webex – link z nagrania z 2020.03.30 (pn) – godz. 17.00

Fundacja Rozwoju Informatyzacji SubNet z firmą NetProf oferuje Państwu BEZPŁATNY webinar, w którym omówiono narzędzie wspierające pracę zdalną oraz umożliwiające prowadzenie szkoleń i wydarzeń w trybie Distance Learning. Zapraszamy serdecznie na obejrzenia nagrania z  webinarium, które odbyło się w poniedziałek 2020.03.30 o godzinie 17:00 i był prowadzone przez Instruktora  Akademii Cisco przy Fundacji Subnet. Czas trwania ok 1h.

Zakres:

  • Omówienie produktu Cisco Webex
  • Harmonogramowanie sesji wideokonferencyjnej
  • Podłączanie się do sesji Webex
  • Korzystanie z narzędzia Cisco Meetings do komunikacji wideo oraz udostępniania pulpitu użytkownika
  • Omówienie funkcjonalności Webex Free -> jakie ograniczenia i jak pozyskać

Cel: Pokazanie podstaw, aby można było się przekonać, że używanie Cisco Webex jest proste.

Link do nagrania  hasło: PxMSQFg7

Instrukcje

Materiały do pobrania: 

  1. DLA NAUCZYCIELI
  2. DLA UCZNIÓW
  3. DLA UŻYTKOWNIKÓW

Źródło: Praca zdalna – Wirtualna edukacja – Zasoby

Materiały video:

  • proszę sprawdzić w paragrafie wyżej – sesje treningowe.

Serdecznie zapraszamy do obejrzenia materiałów, które pokazują jak założyć konto, zorganizować i przeprowadzić spotkanie on-line za pomocą Cisco Webex Meetings.

Video Przewodniki

1. Cisco Webex – jak zacząć? / tutorial dla prowadzących zdalne nauczanie.

  1. Materiał pokazuje:
    1. jak założyć bezpłatne konto osobiste na platformie webex poprzez stronę cart.webex.com
    2. jak zmienić ustawienia konta (strefa czasowa, region, nazwę pokoju osobistego)
    3. jak znaleźć URL pokoju osobistego

2. Jak zorganizować lekcję z Cisco Webex? / tutorial dla prowadzących zdalne nauczanie

Materiał pokazuje:

  • jak zaplanować spotkanie,
  • jak dodać użytkowników poprzez adres e-mail,
  • jak zaplanować cykliczne spotkanie,
  • jak ustawić dodatkowe opcje.
  • jak zmienić parametry spotkania
  • gdzie znaleźć link do spotkania

 

3. Jak przeprowadzić lekcję z Cisco Webex Meetings? / tutorial dla prowadzących zdalne nauczanie

Materiał pokazuje jak przeprowadzić zdalną lekcję, jak pobrać aplikację Cisco Webex Meetings, wyjaśnienie co to jest host – gospodarz spotkania, prezenter – osoba która może coś pokazać.

  • Jak widać sesję ze strony uczestnika.
  • Jak widać sesję ze strony prowadzącego
  • Pokazane są przydatne opcje typu:
    • jak wyłączyć mikrofony wszystkim uczestnikom spotkania,
    • jak włączyć/wyłączyć mikrofon uczestnikowi spotkania
    • jak przeprowadzić czat,
    • jak wyświetlić treść z komputera.
    • jak wprowadzać modyfikacje na prezentowanych materiałach.
    • jak przekazać uprawnienia uczestnikowi, tak aby wprowadzał modyfikacje na prezentowanych materiałach.
    • jak podnieść rękę, aby moc zadać pytanie i poinformować o tym prowadzącego.

 

Mam konto na Trialu, co mam dalej zrobić?

  1. Dodanie użytkowników – administrator
    1. Po wygenerowaniu Triala należy dodać użytkowników ze swojej organizacji korzystając z platformy https://admin.webex.com/
    2. Zakładka users. Należy podać adresy e-mail użytkowników, pracowników. Mogą być podane dowolne adresy e-mail (domena nie ma znaczenia, ale najlepiej firmowe).
      • można dodać użytkowników poprzez
        1. wpisanie ręcznie ich adresów e-mail
        2. wgraniu pliku CSV z danymi  – szablon
        3. imporcie z AD (potrzeba zainstalować konnektor)
      • następnie przypisuje się licencje do użytkowników.
  2. Aktywacja konta – użytkownik
    1. Każda osoba, która została dodana do platformy webex otrzyma maila, w którym zostanie poproszona o dokończenie konfiguracji konta (m.in. zdefiniowanie hasła)
  3. Instalacja oprogramowania:
    1. Należy ściągnąć, zainstalować poniższe oprogramowanie i zalogować na swoje konto do:
      1.  Webex Teams  komunikator – do komunikacji firmie/szkole i poza nią
      2. Webex Meetings –   do organizowania spotkań, prezentacji, szkoleń, video spotkań
  4. Praca grupowa – Webex Teams
    1. Należy stworzyć obszar roboczy na Webex Teams. Instrukcja znajduje się tutaj.
      1. podajemy nazwę obszaru: Angielski – 3c
      2. podjemy adresy e-mail użytkowników. Nauczycieli, uczniów. Gdy ktoś nie ma konta w webex-teams, otrzyma zaproszenie do założenia bezpłatnego konta.
      3. każdy uczestnik może się wypowiadać w danym obszarze
    2. Obszar roboczy można stworzyć także poprzez wiadomość e-mail.
      1. Instrukcja jak to zrobić znajduje się tutaj.
      2. Generalnie podaje się adresy e-mail uczestników, temat obszaru na UDW podaje się bot-a bot@email2teams.com, który stworzy obszar roboczy.
    3. W ramach obszaru dostępne są narzędzia:
      1. Wiadomości – czat
      2. Tablica – można wspólnie rysować
      3. Harmonogram – zaplanowanie spotkania. Tu jest instrukcja.
      4. Osoby – dodawanie osób do zespołu
      5. Pliki – podgląd przesłanych plików
      6. Moje wątki – wątki w których się udzielałem
      7. Łącza – linki, które były podane w obszarze
    4. W każdym momencie można uruchomić spotkanie video lub wyszukać coś w danym obszarze
      1. w wersji bezpłatnej – spotkania video są ograniczone do 3 osób, w wersji trial do 200.
    5. W ramach wiadomości można m.in
      1. dodawać załączniki
      2. dodawać zrzut ekranu
      3. zmieniać format tekstu
      4. używać emotikon i symboli
      5. załączać GIF-y
      6. wysyłać wiadomości do konkretnej osoby @
  5.  Organizowanie spotkań on-line Webex Meetings
    1. Można wykorzystać aplikację Webex Meetings do zorganizowania spotkania
      1. Start Meeting – uruchomi natychmiast spotkanie on-line
      2. Schedule – można zaplanować spotkanie w przyszłości
    2. Spotkanie można także zaplanować przez przeglądarkę internetową. Należy podać nasz adres URL webex i się zalogować np.  https://netprof.webex.com/
      1. Start Meeting – uruchomi natychmiast spotkanie on-line
      2. Schedule – można zaplanować spotkanie w przyszłości
        1. podajemy
          1. termin, długość trwania
          2. temat spotkania
          3. hasło
          4. adresy e-mail uczestników (otrzymają zaproszenie)
          5. ustawiamy opcje dodatkowe
    3. Na czas spotkanie warto mieć aplikację Webex Meetings bo daje ona dostęp:
      1. współdzielenia aplikacji, ekranu
      2. czatu
    4. Jeśli chcesz przetestować jak dołączyć do spotkania, i jakie są możliwości możesz to zrobić tutaj.

Jakość audio/wideo – wskazówki

Na co zwrócić uwagę przy prowadzeniu spotkania:

  • słabej jakości łącze internetowe – wyłącz kamerę, zrezygnuj z udostępniania treści. Na spotkanie można się dodzwonić
  • brak WiFi, brak sieci Internetowej – zadzwoń z sieci komórkowej na polski numer spotkania
  • głośne otoczenie ->  wycisz mikrofon, gdy nie zabierasz głosu, korzystaj ze słuchawek
  • obciążenie procesora – > zamknij niepotrzebne aplikacje
  • VPN – > jak nie korzystasz, wyłącz na czas spotkania Webex
  • Status usługi Webex można sprawdzić na stronie:  https://status.webex.com/

 

Licencje

  • Opis dostępnych licencji można znaleźć tutaj.

FAQ

  • Q1: Czym się różni Webex Teams,  Microsoft Teams, Slack?
  • A: Tu znajduje się porównanie w j. polskim.
  • Q2: Czy spotkania Webex Meeting można nagrywać?
  • A: Tak, nagrywane są do formatu mp4, następnie można je zgrać lub udostępnić jako link z hasłem. Instrukcja jak nagrać sesję.
  • Q3: Czy się różni Webex Meetings, Webex Events, Webex Training, Webex Support?
  • A: Generalnie, Webex Meetings – przeznaczony do spotkań demokratycznych, każdy może sobie włączyć mikrofon, kamerkę. W Webex Events można przeprowadzać duże wykłady i uniemożliwić samodzielne włączanie mikrofonu uczestnikom.  Webex Trianing jest przeznaczony typowo do przeprowadzenia szkoleń, gdzie można sterować uprawnieniami użytkowników. Tu znajduje się porównanie.
  • Q4: Jak zaplanować spotkanie w grupie roboczej w aplikacji Webex Teams?
  • A: Należy użyć opcji – Harmonogram. Tu jest instrukcja.
  • Q5: Gdzie można sprawdzić status usługi Webex, czy działają usługi?
  • A: Można to zrobić na stronie: https://status.webex.com/
  • Q6: Mam wygenerowany trial, gdzie mogę dodawać użytkowników do usługi webex?
  • A: Należy skorzystać ze strony: https://admin.webex.com/users
  • Q7: Jak dodać użytkowników do obszaru w ramach Webex Teams?
  • A: Można wysłać maila do uczestników obszaru i użyć bot-a bot@email2teams.com, który stworzy obszar roboczy. Instrukcja jak to zrobić znajduje się tutaj.
  • Q8: Jakie są wymagania na łącze do Internetu?
  • A: Dla obrazu w jakości HD około 3Mb/s. Więcej informacji znajdziesz tutaj.
  • Q9: Jak zaplanować spotkanie Webex Training?
  • A: Początki z Webex Training
  • Q10: Jak zaplanować spotkanie Webex Events?
  • A: Początki z Webex Events
  • Q11: Mój adres e-mail jest powiązany z bezpłatnym kontem personalnym Cisco Webex a moja organizacja korzysta z wersji Webex Enterprise. W jaki sposób przenieść adres e-mail do mojej organizacji?

A:  Są następujące możliwości:

Następnie można poprosić administratora o dodanie adresu e-mail do organizacji w kontrol hubie  https://admin.webex.com/users. Uwaga, po usunięciu konta, wszystkie dane zostaną usunięte.

  • Q12: Przy tworzeniu konta na platformie webex i podaniu adresu e-mail użytkownika pojawia się poniższy komunikat. Co można zrobić, aby dodać takiego użytkownika?
    • This email address belongs to an existing user account. By proceeding, the account will be moved to this organization
  • A: Po otrzymaniu wiadomości, można:
    • zmigrować istniejące konto
    • podać nowy adres e-mail, nie powiązany z platformą webex.
  • Q13: W momencie dodawania użytkownika na platformie webex pojawia się błąd oraz komunikat.
    • Unable to migrate user jkowalski@abc.net.This user may have an existing account outside of your organization. Conversion failed because the user’s email domain was not found in your organization’s verified or claimed domains.
  • A: Co można zrobić?
  • Q14: Jak stworzyć ankietę w Webex Meeting?
  • A: Tu jest instrukcja jak stworzyć ankietę – poll
  • Q15: Co się stanie, jak gdy zaplanowaliśmy spotkanie na 1 godzinę i dobiega końca? Czy zostanie automatycznie zakończone?
  • A: Nie, spotkanie trwa dopóki nie zakończy go np. organizator – host. Organizator przy opuszczeniu spotkania, może zdecydować
    • czy je zakończy
    • czy będzie nadal trwało. Wówczas funkcję hosta otrzyma pierwsza osoba, która się podłączyła do spotkania.
  • Q16: Jak długo trzeba czekać na nagranie?
  • A: Czas oczekiwania może być różny. Pod koniec marca należało czekać ok 30 godzin.
  • Q17: Czy system Webex nadaje się do przeprowadzenia rekrutacji on-line?
  • A: Jak najbardziej, w ramach Webex Meetings dostępne są narzędzia:
    • rozmowa vide on-line
    • możliwość przeprowadzenia testu (ankiety)
    • biała tablica – można coś rysować
    • udostępnienie ekranu, aplikacji (można coś pokazać członkom komisji)
  • Q18: Czy Cisco Webex nadaje się do prowadzenia zajęć na Wyższej uczelni?
  • A: Jak najbardziej, do prowadzenia wykładu można wykorzystać Webex Events w którym użytkownicy mają wyciszony mikrofon.
  • Q19: Jakie narządzie wykorzystać do szkolenie oprogramowania dla paru osób (udostępnienia pulpitu, aplikacji)?
  • A: Jeśli spotkanie ma być w miarę demokratyczne, to można wykorzystać Webex Meeting
  • Q20: Mam organizację, w której jest grupa np. Ordynatorzy, Nauczyciele, Zarząd. W jaki sposób można zaplanować spotkanie, aby wszyscy otrzymali zaproszenie?
  • A: Można to zrobić na kilka sposobów:
    • możną użyć Webex Teams. Należy stworzyć zespół np. Ordynatorzy, dodać ich do obszaru Ogólny i w ramach obszaru zaplanować spotkanie. Wszyscy uczestnicy otrzymają informacje. Użytkownicy Ci powinni zainstalować Webex Teams i się zalogować na swoje poświadczenia.
    • można zaplanować spotkanie i rozesłać link do rejestracji lub samego spotkania.
  • Q21: Gdzie są przechowywane dane?
  • A: Cisco podaje gdzie przechowuje dane na stronie: https://help.webex.com/. W Europie data center są w Londynie, Frankfurcie i Amsterdamie.
  • Q22:Jak wygenerować w kontrol hubie Webex  kod do podłączenie video terminala np. urządzenia DX-80?
  • A: Instrukcja znajduje się tutaj
  • Q23: Jakie są wymagania na system operacyjny do skorzystania z aplikacji Cisco Webex?
  • A: Są to Windows 7/8/10, Mac OS X 10.13, 10.14, 10.15, Linux. Pełna lista znajduje się tutaj.
  • Q24: Czy można robić streaming z Webexa np. do Facebook Live?
  • A: Tak, jest to możliwe. Najpierw musi włączyć usługę administrator, a następnie użytkownik. Następnie można przeprowadzić streaming do Facebook Live
  • Q25: Czy Webexie jest możliwość aby wszyscy uczestnicy mieli zablokowaną możliwość włączania sobie mikrofonu – tak żeby to tylko host mógł włączyć komuś mikrofon (głównie chodzi o posiedzenia komisji, gdzie przewodniczący moderowałby całe spotkanie)?
  • A Tak, jest możliwe w Cisco Events. Uczestnik nie może sam włączyć sobie mikrofonu podczas spotkania (nie ma takich uprawnień). Może podnieść rękę w aplikacji i dać znać prowadzącemu, że chce zabrać głos i moderator może mu włączyć mikrofon i dać głos.
  • Q26: Uruchomiłem nagrywanie sesji Webex. Na spotkaniu była krótka prezentacja oraz obraz video od dwóch rozmówców. Co będzie w nagraniu?
  • A: W nagraniu dostępnym on-line będzie prezentacja oraz video w znacznie obniżonej jakości. Pobrany plik mp4 będzie zawierał prezentację oraz głos. Aby mieć nagranie video, można podczas sesji Webex lub podczas odtwarzania pliku on-line użyć innego programu np. https://screencast-o-matic.com/
  • Q27: Jakie są dostępne licencje na Cisco Webex oraz na urządzenia?
  • A: Opis licencji można znaleźć tutaj.

Wersje:

  • Aktualizacja
    • 2020.06.26 v14 – dodanie informacji o nowych ograniczeniach na konto bezpłatne Webex Meetings.
    • 2020.06.05 v 13 – dodanie informacji o Cisco Events BreakOut Session oraz nagranie z Cisco Talks na temat Cisco Events.
    • 2020.05.29 v 12 – dodanie informacji o licencjach
    • 2020.05.13: dodanie materiału ‘Spotkania na platformie Webex – wskazówki’ do sekcji Instrukcje
    • 2020.04.22. v11 Aktualizacja informacji na temat bezpłatnego konta personalnego
    • 2020.04.10:  v10. Poprawiono opis funkcji Webex Meetings
    • 2020.04.09:  v9 Dodano linki do video przewodników z You Tube
    • 2020.04.02: Bezpłatne szkolenie z używania Cisco Webex – link z nagrania z 2020.03.30 (pn) – godz. 17.00 oraz linki do prezentacji i nagrań z sesji Cisco: -Bezpłatne rozwiązania Cisco Webex do pracy zdalnej i spotkań wideo
    • 2020.03.30: doprecyzowanie opisów Webex Teams, Webex Meetings, dodanie sekcji Jakość audio/wideo – wskazówki
    • 2020.03.27: dodanie informacji o szkoleniu NetProf i Fundacji Subnet
    • 2020.03.26: doprecyzowanie opisów rozwiązań Webex oraz dodanie informacji o inicjatywie IBM  i Cisco –  wsparcie dla społeczności nauczycieli (szkolenia)
    • 2020.03.25: dodanie opisu Webex Events oraz Webex Training
    • 2020.03.24: dodanie nowych materiałów do sekcji Instrukcje
    • 2020.03.23: dodanie linków do nagrań z sesji webex oraz automatu bot@email2teams.com
    • 2020.03.20: rozbudowano FAQ, dodanie sekcji Mam konto na Trialu, co mam dalej zrobić?
    • 2020.03.17: powstanie dokumentu