Na przestrzeni kilku ostatnich miesięcy musieliśmy dostosować się do nowego sposobu pracy – pozostawanie w kontakcie i bycie produktywnym przy jednoczesnym rozdzieleniu. Wykorzystanie nowoczesnych technologii internetowych w tym czasie znacząco wzrosło – i nie jest to niespodzianka. Wszyscy dobrze wiemy, że najefektywniejsza praca jest wtedy kiedy ludzie mają ze sobą bezpośredni kontakt. Komunikacja staje się łatwiejsza i przyjemniejsza kiedy widzimy swojego rozmówcę.


Łatwiejsza praca w środowiskach wielu dostawców

Cisco i Microsoft zapewniają możliwość integracji swoich usług: Cisco Webex i Microsoft Teams. Dzięki temu wspólni klienci Cisco i Microsoft mogą łączyć się z usługami spotkań Microsoft Teams z urządzeń Cisco Webex Rooms oraz umożliwia urządzeniom Microsoft Teams Room łączenie się z usługą spotkań Cisco Webex. Sprawia to, że obsługa tych dwóch usług staje się bardziej bezproblemowa.

Planowanie, rozpoczynanie i dołączanie do spotkań Webex bezpośrednio z Microsoft Teams

W Microsoft Teams znajduje się zakładka Webex, która jest bardzo przyjazna dla użytkownika. Można zaplanować spotkanie dla kanału, wybierając „Zaplanuj”, a następnie wypełnij wszystkie szczegóły w wyskakującym okienku. Istnieje także możliwość zaplanowania cyklicznych spotkań z częstotliwością dzienną, tygodniową, miesięczną i roczną. Można także rozpocząć osobiste spotkanie w pokoju Webex lub spotkanie zaplanowane w programie Webex.

Korzyści wynikające z integracji Cisco Webex i Microsoft Teams

Integracja wideo Webex z Microsoft Teams umożliwia nawiązywanie połączeń na spotkania Microsoft Teams z urządzeń wideo obsługujących Cisco i SIP, zarejestrowanych w chmurze lub lokalnie.

Dzięki tej integracji uzyska się ulepszone środowisko na obsługiwanych urządzeniach, gdy inni dołączą do spotkań Microsoft Teams hostowanych w organizacji:

  • Cisco Webex – obsługa wielu ekranów z elastycznymi opcjami układu,
  • Pełna lista ze wskaźnikami udostępniania i wyciszenia,
  • Dwukierunkowe udostępnianie treści,
  • Wskaźnik, czy trwa nagrywanie konferencji,

Połączenie tych dwóch rozwiązań zapewnia łatwą współpracę, dając użytkownikom narzędzi od Cisco i Microsoft możliwość efektywniejszej pracy. Można przebywać w dowolnym miejscu i w dowolnej chwili, niezależnie od tego, czy jest się w domu, w biurze, czy w podróży. Dzięki współpracy Cisco i Microsoft używamy narzędzi, które są nam potrzebne, kiedy i gdzie chcemy.

Co daje włączenie WebRTC

Włączając WebRTC w Control Hub, urządzenia Webex i uczestnicy z urządzeniami w trybie osobistym zaproszeni na spotkanie Microsoft Teams mogą dołączyć do spotkania bezpośrednio ze swoich urządzeń za pomocą funkcji One Button to Push (OBTP).

Aby włączyć połączenia WebRTC usługi Microsoft Teams, kalendarz hybrydowy musi być włączony. Należy się upewnić, że silnik sieciowy jest również włączony – jeśli nie, to trzeba wykonać opisane tutaj czynności, aby go włączyć:

  • W widoku klienta na https://admin.webex.com przejdź do strony Urządzenia.
  • Wybierz Ustawienia w prawym górnym rogu i przejdź do Wsparcia WebRTC. Włącz opcję Enable Microsoft Teams WebRTC Calling (Włącz połączenia WebRTC usługi Microsoft Teams).

Połączenia WebRTC usługi Microsoft Teams nie są obecnie dostępne dla urządzeń połączonych z usługą Webex Edge for Devices.

Dołączanie urządzenia wideo z zaproszenia na spotkanie

Standardowe zaproszenie e-mail na spotkanie Microsoft Teams zawiera szczegóły dołączenia do spotkania, które zawierają klikalne łącze umożliwiające dołączenie do spotkania z klienta Microsoft Teams. Sekcja może również zawierać informacje głosowe – identyfikator konferencji audio i numery telefonów, aby dołączyć jako uczestnik tylko audio. Gdy włączysz integrację wideo, sekcja szczegółów zaproszenia do dołączenia rozszerza się i zawiera blok szczegółów dołączania urządzenia do wideokonferencji.

Współpraca z urządzeniami wideo

  • Integracja obsługuje tylko przychodzące połączenia SIP, a nie połączenia H.323 lub IP. Te starsze protokoły można łączyć z połączeniami SIP za pomocą wdrożenia Cisco Expressway.
  • Integracja nie obsługuje dzwonienia na spotkanie Microsoft Teams przy użyciu aplikacji Webex Teams. Ponadto integracja nie obsługuje funkcji wymagających parowania lub łączenia aplikacji Webex Teams z urządzeniem. Obejmuje to bezprzewodowe udostępnianie, wybieranie numerów z aplikacji Webex Teams i sterowanie połączeniami z aplikacji Webex Teams.
  • Urządzenia Webex Board nie mogą wykonywać interaktywnych sesji tablicy w usłudze Microsoft Teams. Użytkownicy mogą udostępniać tablice z urządzenia jako kanał treści (obsługa BFCP).
  • Integracja nie obsługuje uczestników korzystających tylko z dźwięku. (Uczestnicy korzystający tylko z dźwięku powinni dzwonić przy użyciu funkcji bramy PSTN dla Microsoft Teams).

Funkcje spotkań

  • Uczestnicy korzystający z integracji wideo nie mają możliwości uruchamiania ani zatrzymywania nagrywania spotkań. Użytkownicy Microsoft Teams muszą zarządzać nagrywaniem spotkań.
  • Udostępnianie treści korzysta z BFCP i podlega ograniczeniom tego protokołu, w tym brakowi możliwości udostępniania aplikacji lub zezwalania na zdalne sterowanie.
  • Opcje spotkania dotyczące ograniczenia udostępniania nie dotyczą uczestników korzystających z integracji wideo; ci uczestnicy zawsze mogą brać udział w spotkaniu.
  • Czat Microsoft Teams nie jest dostępny dla uczestników integracji wideo.
  • Interaktywne białe tablice nie są dostępne dla uczestników integracji wideo.
  • Na liście składów widać wskaźniki wyciszenia tylko dla uczestników integracji wideo, jeśli wyciszyli się za pomocą DTMF * 6 lub jeśli zostali wyciszeni przez uczestników usługi Teams.
  • Można wyłączyć dołączanie użytkowników anonimowych do spotkania w ustawieniach dzierżawy Microsoft Teams, uczestnicy integracji wideo nie będą mogli dołączać przez lobby. Uczestnicy integracji wideo, którzy normalnie omijają lobby, nadal będą mogli dołączać do spotkań Microsoft Teams.


OBTP i kalendarz hybrydowy

Integracja wideo obsługuje urządzenia nawiązujące połączenie z usługą przez wybieranie adresów wideo zawartych w zaproszeniu na spotkanie Microsoft Teams. Można to ulepszyć za pomocą funkcji One Button to Push (OBTP) firmy Cisco, jeśli włączona jest w organizacji usługa hybrydowego kalendarza Aby zapewnić najbardziej niezawodne działanie OBTP, wszyscy organizatorzy spotkań powinni mieć włączony kalendarz hybrydowy w Cisco Webex Control Hub.

Przykład The Webex Edge – MS Teams Meeting OBTP with WebRTC

Film w którym pokazane jest jak z można zorganizować spotkanie w ramach MS Teams i wysłać zaproszenie do Video Terminala Cisco. Z terminala do spotkania można dołączyć wykorzystując przycisk Join – tzw. OBTP

Więcej informacji pod adresami: https://blogs.cisco.com/collaboration/work-when-where-and-how-you-want-a-better-user-experience-with-cisco-and-microsoft

https://help.webex.com/en-us/nsx4cpe/Enable-WebRTC-to-Join-a-Microsoft-Teams-Meeting-from-Webex-Boards-Room-Devices-and-Desk-Pros

https://help.webex.com/en-us/nffx8kj/Deploy-the-Cisco-Webex-Video-Integration-for-Microsoft-Teams#id_129708

Chcesz przetestować rozwiązanie Cisco Webex,

Zapraszamy do kontaktu.

Zespół NetProf

Wersja

  • 1.1 2020.09.24 – dodanie Video – The Webex Edge – MS Teams Meeting OBTP with WebRTC
  • 1.0 2020.08.03 – powstanie dokumentu