• +48 42 209-16-78
  • info@netprof.pl
NetProf
  • Oferta
  • Baza wiedzy
  • Rozwiazania
  • O firmie
  • Referencje
  • Kontakt
  • English
Zaznacz stronę

Jak sprawdzić czy licencja typu Smart jest przypisana do naszego konta Cisco?

utworzone przez Michal Gurbski | maj 26, 2020 | Aktualności, Baza wiedzy | 0 komentarzy

Jak sprawdzić czy licencja typu Smart jest przypisana do konta Cisco?

  • wersja dokumentu: 2.3 2021.02.25
  • id dokumentu: WEB_4284DA0D

Do tego potrzebujemy:

  • konto smart account
  • numer zamówienia Cisco (Cisco Order ID)

Jeśli nie posiadasz konta Smart Account, można je założyć na stronie: Create a Smart Account

Najpierw należy zalogować się na portal Cisco Software Central wybrać opcję -> Smart Software Licensing  w tej sekcji możemy zarządzać posiadanymi licencjami Smart.

Następnie wybieramy opcję Activityi License Transactions. W zaznaczone pole wpisujemy Cisco Order ID, numer który powinien klientowi zostać podany przez partnera.

System poda nam szczegóły dotyczące zamówienia, w szczególności rodzaj i liczbę licencji.

Gdy wybierzemy szczegóły, możemy sprawdzić takie informacje, jak

  • okres ważności licencji (od kiedy wystartowała i do kiedy jest ważna),
  • typ licencji,
  • jej źródło czy nazwę konta wirtualnego, do której jest przypisana.

Uwaga:
Wszystkie licencje przypisane do konta są widoczne z zakładce Inventory (która podzielona jest na foldery zwane kontami wirtualne). Tam możemy użyć funkcji Advanced Searchi wyszukać licencje po różnych filtrach np PO number, SO numberlub Expiration dateitd.

Jak dodać konto partnera Cisco do firmowego konta Smart Account w celu przypisania licencji?

  1. Najpierw należy zalogować się na portal Cisco Software Central w sekcji Administration należy wybrać opcję Manage Smart Account (Modify the properties of your Smart Accounts and associate individual Cisco Accounts with Smart Accounts.)
  2. Następnie wybieramy zakładkę Users i następnie Add Users 
    1. W kroku Select Userswybieramy opcję: Add Users Manuallya w polu podajemy CCO ID lub email osoby, którą chcemy dodać do konta, np. apluta_netprof następnie Add (system weryfikuje, czy dana osoba faktycznie posiada aktywne Cisco ID). Wybieramy opcję Next.
    2. W kolejnym kroku Assign Accounts wybieramy opcję
      1. Scope of Access -> Entire Smart Account
      2. User Role: -> Smart Account User
    3. W ostatnim kroku Reviewsprawdzamy, czy wszystkie podane informacje są poprawne i potwierdzamy wybór klikając na Add Users

Następnie informujemy o tym kroku partnera, aby mógł przypisać licencje do konta Smart klienta.

Gdy mamy tradycyjne licencje procedura jest inna

  • Licensing Activation Guide – Collaboration_Enterprise_License_User_Document
  • Cisco Prime License Manager User Guide, Release 11.5(1)

W jaki sposób urządzenia łączą się z serwerami Cisco w celu wymiany informacji na temat użycia licencji?

Dostępne są następujące opcje:

  1. Direct cloud access
  2. Direct cloud access through an HTTPs proxy
  3. Mediated access through an on-premises collector – connected
  4. Mediated access through an on-premises collector – disconnected
  5. License Reservation (Specific License Reservation)
    • Permanent & Specific
    • dla instytucji rządowych np. dla wojska.
    • wymagana jest zgoda Cisco, należy otworzyć zgłoszenie  Support Case Manager lub mailem sa-adoption-support@external.cisco.com

 

Dokument opisujący Smart Licensing: Cisco Unified Communications Manager and Cisco Unity Connection 12.x: BRKUCC-2725 dostępny jako materiał z CiscoLive

License Reservation (Specific License Reservation)

W prośby o SLR należy przygotować dane i odpowiedzieć na poniższe pytania:

  • Customer Name
  • Smart Account Name and Domain ID / Account ID
  • Country
  • Are they Govt or Military?
  • Sales Order for Hardware
  • Date of Order
  • SKU and Quantity for which SLR is required
  • Justification for enabling SLR
  • Has the customer looked at using Smart software satellite, including the disconnected Satellite mode?

Procedura przypisania licencji SLR:

  1. Get UDI Request code
  2. Type or Paste Request Code
  3. Choose Licenses to reserve
  4. Copy Authorization code
  5. Paste Authorization Code

  • Opis procedury przypisania licencji SLR dla
    • Call Managera – Smart License Reservation for CUCM Version 12.5 dla licencji:
      • CUWL
      • Enhanced Plus
      • Enhanced
      • Basic
      • Essentials
      • TelePresence Room
    • Cisco Webex Meetings Server – License Reservation dla licencji do rejestracji terminali video:
      • Personal Multiparty
      • Shared Multiparty
    • IOS XE (m.in przełączniki 9K)  – Specific License Reservation

Licencje SLR można zwrócić,. w przypadku gdy chcemy je przenieść np. z serwera testowego na produkcyjny. Poniżej procedura dla:

  • Cisco Webex Meetings Server – Return Your Reserved Licenses

 

W razie pytań zapraszamy do kontaktu.

P.S. Podziękowania dla Olgi z Cisco za konsultację merytoryczną.

Zespół NetProf

wersje

  • 2.3 2021.02.25 – link do strony do stworzenia Smart Account
  • 2020.06.18_2.2 – zwrot licencji Specific License Reservation
  • 2020.06.11_2.1 – dodanie sekcji – Specific License Reservation
  • 2020.06.10_2 – dodanie sekcji Jak przypisać licencje SMART do urządzenia oprogramowania
  • 2020.05.26 – stworzenie dokumentu

 

 

Prześlij komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Kategorie

  • Akademia Cisco (7)
  • Aktualności (196)
  • Baza wiedzy (109)
  • Bez kategorii (12)
  • Kontrakt serwisowy (1)
  • Materiały video (13)
  • Meraki (20)
  • Security (9)
  • Sieć LAN (15)
  • Siec SAN (1)
  • sieć WAN (5)
  • Sieć WLAN (11)
  • Szkolenia (9)
  • Trial (2)
  • Umbrella (4)
  • Webex (37)

Archiwa

  • kwiecień 2023
  • marzec 2023
  • styczeń 2023
  • grudzień 2022
  • listopad 2022
  • październik 2022
  • wrzesień 2022
  • sierpień 2022
  • lipiec 2022
  • maj 2022
  • marzec 2022
  • luty 2022
  • styczeń 2022
  • grudzień 2021
  • październik 2021
  • lipiec 2021
  • czerwiec 2021
  • maj 2021
  • kwiecień 2021
  • marzec 2021
  • luty 2021
  • styczeń 2021
  • grudzień 2020
  • listopad 2020
  • październik 2020
  • wrzesień 2020
  • sierpień 2020
  • lipiec 2020
  • czerwiec 2020
  • maj 2020
  • kwiecień 2020
  • marzec 2020
  • luty 2020
  • styczeń 2020
  • październik 2019
  • wrzesień 2019
  • lipiec 2019
  • czerwiec 2019
  • maj 2019
  • kwiecień 2019
  • marzec 2019
  • luty 2019
  • styczeń 2019
  • listopad 2018
  • październik 2018
  • wrzesień 2018
  • sierpień 2018
  • lipiec 2018
  • maj 2018
  • kwiecień 2018
  • luty 2018
  • styczeń 2018
  • maj 2017

Tagi

9200L Akademia Cisco bezpieczeństwo C9200 C9300 CAT1000 CDF Cisco Cisco Engage Cisco Meraki Cisco Security Cisco Spark Cisco Talks CiscoWebex Cisco Webex Cisco Webex Events Cisco Webex Meetings COVID-19 dns DX80 Firepower HyperFlex Licencje Meraki MV MX nowosci praca zdalna SD-WAN Spark room kit szkolenia szkolenie Trial Umbrella videokonferencje webex Webex Events Webex Meetings Webex Teams Webex Trial webinar webinarium wideo konferencja WiFi WLAN

Zapisz się na newsletter!

Zapisz się na newsletter aby otrzymywać nowości.

Sprawdź skrzynkę i potwierdź subskrypcję.

Nawigacja

  • Oferta
  • Baza wiedzy
  • Rozwiazania
  • O firmie
  • Referencje
  • Kontakt
  • English

Ostatnie wpisy

  • Monitorowanie działania przełączników Cisco Catalyst 9000 używając panelu Cisco Meraki
  • Tłumaczenie symultaniczne i na żywo dla 13 języków w tym polskiego, transkrypcja – Cisco Webex – Spotkania On-line
  • NetProf partnerem roku Cisco 2022 w sektorze Small Business
  • Webinar, 15 grudnia 2022 – Cisco Talks – Cisco Firepower – ochrona sieciowa następnej generacji
  • Webinar, 13 grudnia 2022 – Cisco DNA – W jaki sposób DNAC Assurance jest w stanie pomóc w monitoringu oraz rozwiązywaniu problemów w sieci WLAN?

Kontakt

info@netprof.pl
+48 42 209-16-78

Newsletter

Zapisz się na newsletter!

Zapisz się na newsletter aby otrzymywać nowości.

Sprawdź skrzynkę i potwierdź subskrypcję.

  • Agencja interaktywna Warszawa
Strona stworzona przez WingsBridge